Klipp Klapp!

7:20 hoppade jag och snuttran upp ur sängen. Ner för att förbereda frukost och packning inför stads-resan.
Klockan 8.20 packade jag ut twinsen ur deras sängar - sömntutor!! De kan lätt dra av å sova till 9 -9,15..
Klockan 8.45 satt vi alla i bilen - jag & molly mätta efter frukost, fast twinsen fick enbart nya blöjor, frukosten fick vänta tills vi anlänt till klippstugan för dem.
Det var halt ute...å sommardäck fortfarande på...ajajaj... Fick köra sakta!
9:10 var vi hos Jenna. 10 minuter sena!
Började med att klippa mig. Skulle bara fixa luggen litegrann.
Sedan tog vi Stella sen Neah och medans jag gav dem mat fick Molly klippa sig! Hon blev såååå söt! Och så fick hon en massa lila färg i håret! Stolt!
Efter klipp - hängde jag och trissen i stan en bra stund. Fick fixat lite julklappar och bytat en mössa åt Molly.
Endast en fajt inne på Lindex med Molly, på grund av att hon liksom går i sin egna värld och kollar kläder och "glömmer" av mig och vips så ser jag inte henne... Så då blev jag irri och försökte förklara för henne att hon måste vara bredvid mig!
Sedan fick vi flyttat bilen då p-skiva-tiden gick ut. Efter det gick vi å lunchade, Molly fick pannkakor och till efterrätt en Hello Kitty glass ( ok för denna gången dåååå...=)
Sen gjorde vi ytterligare några ärenden och vid 14 var vi hemma! Fantastiskt bra det känns att det faktiskt funkar så bra med att ta med alla tre!
Trots att typ inga affärer egentligen har plats för en tvilling/syskonvagn så går det relativt bra att ta sig fram iallafall.
En incident pinsam - Molly fick lov att åka rulltrappan ner och upp en gång innan vi skulle åka hem... Jag stod kvar där uppe för vi hade åkt den innan och det gick bra... Väl i mitten av rulltrappan sätter hon sig ner.... Jag "ropar" Molly ställ dig upp, vilket två damer reflekterar över och säger till Molly att hon nog borde ställa sig upp innan trappen tar slut.... icke... Hon sitter där... Sen försöker hon ställa sig upp men kommer inte upp... Damerna "rusar" fram tar upp henne och precis innan slutet så står hon upp och kan gå av utan att få ont i baken eller ramla... Sedan skall hon ju nu då ta sig uppåt igen... Damerna får visa henne vart hon skall stå och hjälper henne i första delen.. Lite obalans men det går bra..
Och där uppe står jag - Latmorsan och bara tittar på...
Damerna vinkar och skrattar till mig...
Jag ville helst bara sjunka...
Tänk vad dom trodde att jag var så jävla lat, att jag ens kunde tro att hon klara att åka där själv...
Men sen är det ju fantastiskt att det faktiskt finns så bra människor som bara rycker in så på två röda och räddar situationen, med ett leende!!
Det fanns ju typ 10 andra pers i rulltrappen som bara stod å glodde och inte gjorde nåt, utan tänkte säkert: Jädra skitunge...sitter hon där kan hon allt sitta där... och vart är hennes mamma....
Och så ignoerar dom allt!
Dessa två fina damer, bara skrattade och hjälpte Molly helt utan onda blickar eller nåt!
Grymt!
Nu skall jag baka en liten kaka. Sen ikväll kommer mamma och pappa. Har typ inte träffat dom på flera veckor, då jag och barnen vart lite förkylda och mamma inte får träffa sjuklingar just nu så har vi inte kunnat ses!
Men ikväll blir det dejt och lite glögg och pepparkakor!
Och förresten - trissen är bara för söta nu när de är nyklippta allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0