Att inte få sova.

Fy fan säger jag bara. Tänker på Mia som hade Anton i 9 månader i kolik.... Fy FAN!!!! förlåt men det är sant.
När man inte får sova blir man ju helt tokig tillslut förmodar jag.
Efter att ha haft två små nätter där twinsen vaknat med 1 1/2-2 timmars mellanrum så känner man sig inte så kaxig på morgonen.. Gruset i ögonen svider, hela kroppen är helt matt och man är helt orkeslös. Vill inte gå upp, orkar inte, måste kissa - orkar inte, nån skriker?...är inte mina barn måste vara grannens.... Sjuka tankar - men shit va trötthet gör en helt oförmögen att ens orka öppna ögonen.
Imorse var jag nog mer ett lik än en vanlig människa. Kom hem vid 01, tjejerna vaknade vid halv 3..åt lite, vaknade vid halv 5, upp igen vid 7..Nångång under morgonen gav jag dem mat igen, sen bara gick jag raka vägen till Mollys säng och sov i 1 1/2 timme..Jag var heeeeelt slut...Kroppen var helt tung och orkeslös.
D var uppe alla gångerna under natten och hjälpte mig, även han vart trött men inte alls samma som jag. Vet inte om själva amningen just gör att man blir så trött och matt. Vet att mitt huvud kändes som en stor betongsten i natt, jag orkade liksom inte hålla det uppe ens när jag satt och ammade.
Usch ja.. men men, värre kunde det vara.
Tjejerna ÄR snälla och lugna. Tror att de vaknar med så små mellanrum för att de äter för lite åt gången, de somnar liksom till vid bröstet på natten och så äter de inte tillräckligt utan blir hungriga för fort igen och vaknar.
Men men, vi kämpar vidare!
Får se till att de äter ordentligt på kvällarna så att de inte spårar ur storasyrrans fotspår ;=)

Kommentarer
Postat av: ingrid

Maggan, skall jag hjälpa dig ngn natt?

2011-07-17 @ 22:49:10
Postat av: Anneli Carlsson

Jo men man blir ju helt trött av amningen, det är ju som en trött-drog.

Får hoppas du får sova ordentligt emellanåt, även om det blir på dagtid. Som du skriver, utan sömn blir man knas...

Kram på er

2011-07-19 @ 13:26:44
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Tack så mycket :)



Mm det är verkligen full rulle ibland och som du sa får man passa på att vila när dem vilar. Men det är mycket man ska hinna med.



Nix jag dubbelammar ej, de får faktiskt flaska då jag ej mådde bra av amningen och hade ej så mycket mjölk så dem blev mätta...



Ha det fint och lycka till med tjejerna, kram.

2011-07-22 @ 13:33:04
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0