Kan det verkligen vara 14 veckor kvar?

Jag är inte stor eller klumpig. Har väl ökat si så där 7 kg hittills (med Molly gick jag upp totalt 9-10kg). Magen e nog det enda som putar ut och har inte än så länge fått nåt fettlager någon annanstans.
Ändå - kan jag inte tro att det kan vara 14 veckor kvar? Då alltså 40 fulla veckor räknat. Våran läkare sa att man som tvilling-graviditet går 37 veckor i snitt, men även kan räkna med - 3 veckor på det...
Men OM vi nu räknar 40 veckor så är det alltså 14 veckor kvar... Om kvällarna kan jag inte förstå hur man ska palla med det.. Det är då dom lever bus i magen och ingen ligger still. Det drar och spänner åt alla håll - sammandragningar allan... Magen e så spänd så en nål i den och jag hade flugit iväg som värsta ballongen som man släpper luften på. Orkar inte göra nåt - dammsuger jag så spänner det i hela magen. Man blir trött och all energi går åt att försöka att inte fokusera på den där obehagliga underbara fina äckliga känslan när dom vänder och sparkar å har sig.
+ att det hela gör det inte bättre när jag fått se Jennies bilder på hennes mage i vecka 30 och framåt.. herre min je... Fatta hur stor mage man kan/ska få?? Helt otroligt...
Som sagt - det hela är coolt, underbart, skrämmande, roligt, farligt, vackert, spännande, överväldigande och fint på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Alltså, hade jag ätit som du, så hade jag ökat bra mycket mer än 7 kilo...

Så det måste ju vara så att du skickar super-mycket näring vidare till bebisarna.



O det betyder ju att de blir mätta o glada.

Allt väl med andra ord :)

2011-03-18 @ 07:38:37
URL: http://ingridbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0