Ett ord: AJJA!

Börjar morgonen med:
- NÄJJ, ajjabajja...
Sedan fortsätter dagen med:
- NEJ!! sluta!
- Nej aJJa!
- NEJ, inte röra.
- NEJ inte göra så!
- Sluta pilla där..
- Lek med era leksaker.
- NEJ!
- AJJA!
- Men wh-at the... AJJA sa jag!!
Oftast bemöts mina skällsord med:
* Ett flin
* Två flin
* Nollkommanollnoll reaktion utan dom bara fortsätter exakt med samma sak dom gjorde.
*Gallskrik
Till kvällningen låter mina ord mera:
- Men sluuuuuuuuta nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... aaaaaaaaaaaaaja.....
- Lägg av nuuuuuu....
- Orkar inte mer... AJJJJAA!!!
Det är såååååååå trevligt med tvillingar som pillar på allt och rör allt och river allt och gapar över allt. Fantastiskt!
Undrar hur mina kollegor kommer reagera när jag vid minsta upprördhet förmodligen kommer gapa: AJJABAJAJAA!!!! Eftersom det typ är det ordet jag nu för tiden säger alltid...hela tiden.. Har nästan glömt vad man annars säger när man blir upprörd eller när folk inte gör som man säger/tycker...

Kommentarer
Postat av: Anne

Underbart!! Precis som här! Men jag ställer mig frågan: Har du inte anpassat hemmet?! Här är det rätt så Alvar-anpassat, inte mycket han kan riva ner. Men hoppas vi snart kan möblera tillbaka! Igår öppnades en ny hörna, än så länge har han låtit den vara. Peppar peppar!

Kämpa Maggan!! Kram

2012-08-21 @ 15:25:07
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/
Postat av: Maggan

du menar som att tex ta bort gardiner, börja gå barfota eftersom vi inte kan ha några skor i hallen, limma igen kökslådorna och sätta el i grindarna så dom slutar stå där å kasta ner saker för trappen? ;=)

Nä jag har inte anpassat hemmet, dom får anpassa sig efter hemmet tycker jag. och därför desto mer strävigare är det ju, I know.. Men snart är det förskoledagx å då hoppas vi på ljusare tider! =)

Kram

2012-08-21 @ 15:37:02
URL: http://margu.blogg.se/
Postat av: Anne

Men dåååå får man ju inte klaga! :-) Vargör göra det så krångligt?!

Om man har kortare gardiner eller skorna på annan plats under en tid så tror inte jag barnen tar skada! Plus att mamman slipper tjata! Win win!

Den där hörnan jag nämnde får icke vara i fred.. Så vi har snart jordstampat golv.. Men hoppas han snart ger upp.. Annars får "palmen" byta rum tills vidare! Ska du jobba heltid eller hur ska ni göra?! Spännande med fsk! Vi har en stund kvar, sedan är jag också back in business!

2012-08-22 @ 08:30:52
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0