Alla hjärtans dag frukosten..

Hade tänkt vi skulle ha värsta myset idag på frukosten. Lugnt å stillsamt och tända ljus och bara jag och snuttran. Vet egentligen inte alls hur jag tänkte där..Speciellt inte om man vaknar 7.40 och vi alla 4 skall vara redo 8.30 för att gå till FS......
Efter ett krig om vilka kläder hon skulle ha... Jag tyckte prompt hon skulle ha en klänning med hjärtan på - det är ju alla hjärtans dag.
- Den kijjjjjlajjjjjjj... fick jag bestämt reda på..
Kan iofs hålla med henne... en stickad klänning... Brrrr... känner bara killet på mig själv. Så den fick vi lägga undan.
- men en röd klänning då?
- Nej jag skall ha en GJÖÖÖNN skjorta....
Jag vet vilken skjorta hon menar men låtsas som att jag inte fattar... Erbjuder henne två andra alternativ och efter lite fortsatt krig är det sedan klädesfred för denna morgonen.
Klockan har alltså tickat iväg rätt bra här.....
Ja just det ja... Jag har TVÅ barn till att göra klara.... Men där slipper man ju världskrig om kläderna iallafall... tjoho..
Bära ner ett barn, hämta nästa, bära ner nästa barn, göra välling, skaka välling * 2, samtidigt koka gröt och göra kaffe... Och på det klä på mig själv. De ni!!
Som tvillingmamma har man helt plötsligt fått två osynliga armar tror jag....
När vi väl sitter till bords ( frukost framför Tv:n som är en dum ovana med mysig vana för mig och snuttran), ja då har klockan tickat till 8.17... shit..
Ljusen blev aldrig tända. Fick springa upp å ned för att se till att twinsen åt sin välling, samtidigt tjata om att snuttran skulle äta sin gröt...och kaffet blev kallt och min gröt lite halväten...
För att iallafall försöka låta henne förstå att det är en kärleksfull dag idag, säger jag:
- om man äter sin gröt idag.. kanske man får en litenlitenliten chokladbit efteråt. Och så ser jag så där löjligt glad och mysig ut känner jag...
- De fåj man inte ajjllss!! Det är inte lördaaaa idaaa!!!
-jo men man kan få det ändå. Det är alla hjärtans dag idag..
- NEEJJJJ de e inte löjjdddaaaa!!!!
- okejokej.. skit i det då...
8.32...sena som vanligt...

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som du ska njuta sålänge det är 1 tjej som vill bestämma kläder ;) tycker det låter som du passa tiden perfekt! :))

2012-02-14 @ 17:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0