Rutiner - det är rätt gött ändå!

Ett tag kände jag bara...neääee alltså jag begriper mig inte på dem.. äta...inte äta...sova...bara sova...inte äta... Inge koll alls.
Men nu tror jag (betoning på TROR), vi har en fin rutin.
Vaknar kring 8 snåret ( annars väcker jag dem när det är förskoledag, så vi alla 4 hinner vara klara och på plats vid 9 snåret), äter välling, somnar på vägen till förskolan -sover till 10.30-11 tiden. Sedan är det lek och sen gröt-träning eller mat-träning efter det lite ersättning. Sedan lek och sova vagnen kring 13 snåret. Sover till 15-16 tiden. Ersättning och lek. Sedan välling - först lite grann nere vid Tv:n och sedan tar dom resten i sängen kring 20 snåret. Somnar och vaknar igen 8..
Det är väl en bra och fin rutin? Japp den kör vi på! Hör ni det nu... Inga avvikare här nu.
Neah försökte ge sig på en avvikare och "började" vilja äta på natten.. löjligt! Sånt sysslar vi inte med här sa jag...
Sedan kom jag på.. hhhmmm... Välling? När börjar dom äta det tro... Jajemän runt 6 månader.. Och twinsen är ju 7 månader nu. Dom har ju just gått över till 2:an på ersättningen så jag ville liksom inte total skrämma sönder deras lelle mage så därför hade jag inte tänkt på vällingen.
Men såklart di ska ha välling! Så nu kör vi 50/50 ersättning - välling - funkar asabra! och nu sussar dom fint båda två om natten!
Precis som det skall vara enligt regelboken! ;=)
Det är sån skön känsla att liksom komma på vad som eventuellt kan vara fel och stör dem i deras rytm och så testar man en sak och vips så blir allting bra!
Som när Stella kör sitt lilla gnäll-race på kvällarna och spottar spott så det står härliga till. Då vet man nu:
1) en rap på tvären
2) hon vill ta sista slurken av vällingen
och vips så somnar hon som en stock sedan!
Men när man minst anar att man tror man känner dom så är det väl som att vända på en hand...
rackarungar..



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är bra gumman! Njut det så läng rutinerna funkar!!:-) Men som du också säger, innan man vet ordet av det så funkar det inte helt - och så skall man finna nästa version. Rutin 2.0:-). Men man skall komma ihåg att njuta när man funnit det som funkar just nu:-)! Puss

2012-01-17 @ 13:01:24
Postat av: Anne

Ja visst är det härligt med rutiner, å som du skriver att de e så skönt när nåt inte riktigt är bra å så kommer man på lösningen! Allt faller på plats!!

Försökte kommentera på lifevision-inlägget men de gick inte. Jag får oxå hans brev varje vecka men läser de ALDRIG.. Men jag vill läsa. Kan vi inte hjälpa varandra att se till att vi löser de! Han är ju såååå bra!!

2012-01-18 @ 18:58:19
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0