Syjunta och ensamnatt.

Torsdagen passerade i ett nafs! Trots regn och rusk trotsade jag och svärmor vädret och var ute på shopping!
Fick beställt våra soffor - grymt! Kommer redan på Tisdag - fatta coolt!
Sedan fick jag köpt byxor till hela trion - dom växer ju allihop konstigt nog.
Nya våriga krukor till köket och lite annat krafs.
Hemma kom mamma å pappa å käkade semla. Dom hjälpte även till med att hämta upp snuttran på FS. Skönt att "slippa" det en dag om man får säga så. Alltså den fajten vi har varje dag är inte såååå sköj faktiskt.
Sedan blev det kvällen och svärisarna erbjöd sig att ta hela trion så jag kunde ge mig ut på ensamkväll till Kathy för lite syjunta! och det tackar man inte nej till. Ensamtid = guld! Det snackades skit som vanligt om allt mellan himmel å jord. Vi väntar på att Kathys bebis ska komma snart. Men jag tror 1 feb - känns som ett bra datum, men det tycker inte Kathy konstigt nog......=)
Hemma igen - svärmor genomsvett av att ha nattat tre barn.. Men tillslut vann hon och alla tre sov kvart i nio. Väl godkänt ger jag det betyget.
Neah fick dock underkänt av mig i morse... Hon vaknade kring tolvsnåret - just när alla spöken håller på att flytta in eftersom D inte var hemma. Hon hade nog magknip stackarn.. Var helt röd i ansiktet å tryckte på som bara den. Jag satt redo med handduken för jag trodde det var ytterligare en kaskad på gång.. Men efter en stund kom en litenlitenliten fis... Sen somnade hon sittandes i mitt knä.. Jag la henne bredvid mig och sen givetvis satte hostan igång.. Så hostan och Neah höll mig vaken till å från hela natten... Vid fem tiden var hon vaken och enligt min handledningsbok - hungrig.
Not so very sugen på att gå upp å göra mat men vad gör man..
Hon slök 220 ml på ett nafs - somnade gott.
Och 06.30 väcker Molly mig
- mamma ja ha kijjsat nejjj mejjj..
- ja men du har blöja ( fick ta på henne igår eftersom hon ej fick kissat innan hon somnade)
- ja men ja ha kijjsaaattt....
-jaja...
Av med blöja, på med trosor.
- så sov nu det är natten..
-mamma kojjla..ja kan se sjjäärnojj..
- mmmm....sov!!!!!
Här känns skallen som jag druckit femtioelva baljer med rödvin...
- jajj kan inte sovja...
- scchhhhhhhh...
Och nånstans här har hon väckt Neah.....
Japp det var bara att starta dagen...eller natten i våran värld..
Hade räknat med en härlig sovmorgon..men det blev en bökstök natt och tidig morgon..
Nu måste jag börja sätta igång med dagens bestyr. Kalas ikväll och jag får ta fixa maten eftersom D är ute på nöje..eller ja mena jobb....eller...ja.... Bo på hotell kallar jag rent nöje..
Sen tänkte jag faktiskt ta å röjja bort lite jul också. Granen håller typ på att gråta sönder. Han barrar inte men han skriker - ta mig härifrån.. jag vill ut å ner i graven..
Men han får faktiskt vänta tills imorrn.
Nu ropar Neah & Stella nåt som jag inte förstår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0