Saker man inte trodde man skulle säg eller göra...

Innan man klev in i småbarnslivet fanns ej en tanke på vissa saker man skulle få för sig att säg eller göra. Att ha barn å leva med barn var bara sååååå långt borta, och man hade ingen aning om vad som väntade runt hörnet.

Men nu när man är mitt i det är det inget konstigt alls:
1) Att man blir imponerad av det lilla livets första racerbajs....
2) Att berömma jordens rapar som resulterar i nerspydda kläder osv. Det gör la inget tänker man... dom rapar ju iallafall.. Så går man vidare med den där kräkfläcken ett tag...
3) Diskussioner om hur dom äter och sover och skiter är högst upp på listan att-prata-om vid middagsbordet.. (vart tog alla djupa romantiska diskussioner om hur pluffigt å rosa livet är... yäh right...)
4) Man tycker inte det är nåt konstigt alls med att krypa runt på golvet å göra löjliga grimaser med kameran i högsta hugg för att fånga THE SMILE!!
5) Att man kommer på sig själv sittandes med uppknäppt amningströja med ena brösten pekandes rakt ut, läckandes och helt öppet inför vem som helst... och man tycker inte det är nåt konstigt alls.. Fram tills den dagen då man slutar amma.. Då får man känslan - hey! det där är mina bröst nu! Låt dem va hörru!!
6) Att man säger: Jo men inatt var jag bara uppe 6 gånger å satte i nappen. Så ja inatt fick jag sova...
7) Att det första man tänker när man skall åka iväg är: Vilka mutor skall jag ha med om ifall att det kommer komma världens bryt..?
8) Att bilen ser packad ut som vi skall på semester i 5 veckor - när vi bara skall in till stan...
Ja, jag kan hålla på länge. Men nu när man är mitt i den här bubblan så är vissa saker bara ens vardag, och inget man tycker är konstigt. Ser man på det utifrån tycker man säkert småbarnslivet är jobbigt, stressigt, tråkigt, krävande och påtagligt. Jag kan inte annat än hålla med - ibland suger det fett! MEN, allt det övervägs ju av hur fantastiskt roligt, fantastiskt underbart det är att ha fått tre kids, hur spännande det är, hur mycket dom ger oss varje dag, hur imponerad man blir av att se hur dom lär sig, att se dom växa, att dom är resultat av oss två. Allt som gör att dom finns gör ju att man bara kan vara enormt lycklig å glad och känna sig stolt att vi har dessa små tre trollungar!
Så visst det är lite bajs-snack och sömnlösa nätter ett tag - men jag skulle aldrig mot nånting i hela världen byta mitt liv mot nånting.
Visst - det har varit tufft att: jaha...just det.. vi hade TRE barn nu... Men vi har ju insett att vi skulle ju aldrig ens tänka tanken på att inte ha dem hos oss!
vårt liv är detta livet just nu - Älskar det!

Kommentarer
Postat av: Anne

Så härligt!!

Trodde aldrig man skulle bli en sådan som skulle tycka sådant var intressant att prata om! Som innan, Alvar hade bajsade och D gick förbi, det var rekordbajs och självklart ville jag dela med mig av denna STOOORA händelse!! Hur intressant är de egentligen?! Men sånt är livet just nu! Och jag älskar också livet som det ser ut nu!

Att barn kan ge så mycket är helt fantastiskt!! Blir förvånad varje dag!

Kram på er

2012-03-01 @ 17:55:48
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0