Dagens tillrättavisning!...eh...ok..

Fick idag väcka alla tre kiddos... Läs VÄCKA!! ja tack..när man äntligen får sovmorgon, neeee men då ska man tvingas väcka hela trion för att snabbt som attan köra hela morgonrutinen för att dra iväg till tandläkaren med stor-troll...
Väl där å redan genomsvett av morgonens prövningar och ett flertal svordomar över hur mycket faktiskt twinsen börjar väga i sina babyskydd...
Iallafall..
Väl framme å inropade till dr.tandläkare.. så går hela besöket ut på att han skall visa hur man spolar vatten när man trycker på gröna knappen å hur hans spegel ser ut..
Å här står jag... genomsvett, irri och det hela är över på 5 min typ...
What!
När han frågar om hon skall sitta i stolen så han kan räkna hennes tänder säger hon ju givetvis
- NÄÄÄÄÄÄÄÄ
(vad trodde han liksom... när det gäller denna tjej så får man ha en heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt annan taktik.. typ MUTOR i drivor...men kanske inte helt rätt taktik att föreslå framför tandläkaren....)
Sedan surar hon...
Jag säger till henne att det är ju inte farligt.. Testa! Den ser ju kul ut..!
Då får jag mig genast en tillrättavisning från farbor tandläkare...
- Säg aldrig farligt i vårdsammanhang.....

ehh... ok!
Sedan åker vi hem....
Totalt meningslöst...

Jaaaaaaaaaaaaaaaa...jag fattar också att man inte skall skrämma dem första gången hos tandläkaren, men i det stora hela kändes det bara just då, som ett riktigt totalt meningslöst möte + att jag har blåsor i händerna efter bärandet av babyskydden...(sicket ilandsproblem..)


Kommentarer
Postat av: Helena

Låter som ett normalt tandläkarbesök. de går helt ut på att skällas på föräldrarna på ena eller andra sättet.



Vi har bytt tandläkare, som "tur" är så får vi gå hos speciallist tandvården och där är det absolut inte samma gnäll!

2012-05-14 @ 10:21:32
URL: http://www.johnsliv.bloggplasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0