Falsk krupp!

I förrgår natt hade stor-troll falsk krupp. Hon har haft det en gång innan när hon var mini-pyrig. Då trodde vi med 100% att hon skulle sluta andas vilken sekund som helst..
Men denna gången var jag relativt lugn. (denna gången då D givetvis inte är hemma..)
Vaknade av att hon lät som ett tröskverk..Det blev bara värre å värre å jag anade oråd. Ringde 1177 och fick svar på det jag ville.
Ut på balkongen med denna stora-trollis - som faktsikt är stor & tung när man skall hålla henne i famnen halvt medvetslös sovande å hostande invirad i ett baotastort täcke.
Fick ringt in farfarsgänget som hjälp. Inte helt lätt mitt i natten att få henne att andas kall luft å samtidigt fixa medicin.
Men vi löste det bra och hon skötte sig jätteduktigt.
Efter lite medicin å luft lugnade det ner sig.
Halv-somnade lite grann allihop..
Vaknar en timme senare av att hon kräks ner sängen.. Mitt i spyan säger hon: men mamma..det gåjj bja...
Stora lilla söta troll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0