Börjar visa egen vilja..

Molly är 5 månader nu. Hon har alltid varit undiversums snällaste bebis, sovit ungefär 23 timmar om dygnet (nja kanske lite överdrivet..men hon gillar att sova helt enkelt)
Senaste tiden så har hon börjat vara vaken mer och mer om dagarna. Och det är roligt! Hon upptäcker nya saker hela tiden, som sina fötter, två armarna och den helt nya världen när hon får sitta upp i vagnen! Hon bara älskar att sitta upp. Dock så har hon ännu inte förstått att dessa två ben som vackert flyger förbi henne när hon ligger ned, faktiskt går att stå på! Har ett bra tag försökt få henne att liksom stå i knät när man håller men icke.. hon bara hänger som en kopp med skit. Har lånat en gunga nu som vi har hängt upp i dörren in till kontoret, så nu ska här tränas =)
Vad som man märker med henne mer än att hon växer, är att hon kräver mer och mer. Hon blir mer medveten och blir ibland grinig när jag går ifrån henne. Och hon har börjat visa att hon faktiskt har en egen vilja. Kan helt plötsligt börja gallskrika ( och då skall det tilläggas att jag kan på min ena hand räkna hur många gånger hon skrikit under sin korta tid här på jorden) Häromkvällen så var det precis som om någon tryckte på en knapp och hon blev helt galen. Bara gallskrek i en kvart säkert. Sedan när jag fick lugnat ned henne efter att ha provat att vara ute i trädgården, gå en runda i vårt nya kök så var tillslut TV:soffan det rätta botemedlet. Hon blev lugn och kunde tillslut äta. Antagligen var hon la så hungrig och trött så hon visste varken ut eller in.
Samma visa var det igår, vips så blev hon jättelessen och hennes läpp darrade (måste ta ett kort på henne och visa för hon är så otroligt söt när hon gråter). Men igår hann jag hejda det lite och hon fick mat innan hon blev helt galen.
Så våran tjej har börjat visa att hon har en egen vilja och faktiskt kan visa vad hon vill hon också. Och tur är väl det, för inte ska min lilla Molly bli en som bara "jamsar me" ;=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0