Skiten flög iväg...

Idag så körde jag släpkärra in till stan. En släpkärra som var fullproppad med skit. Skit som legat och skrotat på vår uppfart. Det blir en hel del skrot när man renoverar.
Blev irriterad igår över att jag ännu inte fått tummen ur å kört iväg me skiten så idag var det dags.
Hade lastat fullt och spännt fast med spännband ( fick faktiskt hjälp med det igår)
Körde ut på stora vägen...såg att ena sopsäcken fladdrade lite extra mycket men tänkte att den sitter ju fast liksom.. men så.. TJOFF!! och så flög ena sopsäcken iväg.. 3 bilar bakom fick tvärnita och svänga åt sidan. Jag såg bara bilderna framför mig hur jag orsakat värsta seriekrocken.. Men det gick bra. Jag fick vackert stanna utmed vägrenen och sätta på varningsblinkers. Springa tillbaka en bra bit och plocka upp säcken..
Så där gick jag en blond liten tjej med säcken.. Typiskt att typ 100 bilar just då ska passera också..Alla tänkte säkert samma sak: jaha..du lilla gumman..vad är det du ger dig på?
Efter att ha dragit ett antal barnförbjudna ramsor så fick jag tryckt in säcken IN i bilen.. och sedan spänt åt spännbanden igen, körde jag sakta..Vad är det då jag hör??
Kollar på Molly och ser värsta bajsminen..
Typiskt!
När man e som mest irriterad över de förbannade säckarna så bajsar hon ner sig själv och lite till. Hade bajs upp till öronen.
Får hålla åt sidan igen och byta blöja och kläder i mitt förarsäte eftersom hela baksätet e fullt med sopsäckar...
Hyfsat varm och nu ännu mer irriterad kör jag vidare..
Tog 1 timme in till stan.. brukar ta 10 minuter..
Men tur var väl det för när jag väl var framme så hade den värsta irritaionen lagt sig =)

Fick slängt skiten och gjort mina ärenden i stan.
När jag kom hem tvättade jag bilen och är ganska nöjd över mitt jobb idag! Trots att skiten flög iväg =)


Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Nä fy vilken otur :( Hoppas kvällen blir bättre än dagen :)

2009-08-14 @ 19:54:09
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Ibland har man extra kul! Och det är inte det lättaste att byta bajsblöjor i bilen :)

2009-08-14 @ 21:11:49
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Daniel (Tures pappa)

Haha...kan nästan känna igen mig i vissa saker :-) Tappade en nyinköp säng på E6an...dock utan Ture i bilen...men fasen vad lumpet det var att vända och plocka upp den mitt i körfältet...

2009-08-15 @ 10:25:47
URL: http://daniel.in
Postat av: emma - mamma till meja

Har inte gjort det själv, önskar dock att jag kunde :)

2009-08-16 @ 19:21:31
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0