En hyfsad natt... Tv:n var min räddning!

D är ju som sagt iväg hela veckan nästan. Åker Finlandsfärjan med jobbet. Och han verkar vara mycket upptagen, har pratat med han en gång sedan igår morse. Känns konstigt eftersom vi brukar prata iallafall några gånger under dagen. Men han jobbar tillsammans med en annan kille och håller föredrag inför en massa folk hela dagarna. Så det är inte alltså bara en nöjesresa =) Det är ljud & bild mässa på hela båten.
Natten har iallafall gått bra. Sov okej.. Har dock haft Tv:n på hela natten..Det var faktiskt skönt, då hörde man den lite lågt och låg inte och lyssnade på en massa andra konstiga ljud och föreställde sig en massa konstiga saker. Jag sov lite från och till. Klockan 4.30 vaknade snuttrade och var ledsen. Då fick jag stänga av Tv:n och hämtade henne till våran säng och hon fick lite mat. Sedan hade hon för sig att det var morgon och började jollra och ha sig. Men eftersom uppmärksamheten från mamma var lika med noll somnade även hon efter en stund. Vaknade av henne igen vid halv åtta och nu har vi gått upp båda två och käkat frukost.
Himlen är klarblå och det är frost ute. Sådant här väder älskar jag! Det är så friskt och härligt. Tror jag skall gå ut och städa i garaget och röja lite utanför.
Sedan fyller min pappa år idag så det blir kalas ikväll. Sover även över hos mamma & pappa, så slipper jag en ensam natt till. Alltså det är inte min grej...gillar det inte alls. Måste skaffa larm, så känner man sig lite tryggare ändå? Man är inte så överdrivet tuff kan jag säg med ett hus på tre våningar och helt ensam i mörkret på nätterna..
Och det blir ju inte bättre av att man skrämmer upp sig själv kan jag säg.. Gu´va löjlig jag e egentligen.....
Nu ska snuttran få lite välling sedan blir det på med vantar och tjocka kläder när vi skall gå ut. Det e kallt idag.. Brrrrrr....
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0