Grillad korv, tår och Klågerup-folket!

I Fredags kom våra kära vänner Anneli, Mattias, Minnea och Livia (Nej inte Linnea och Olivia..;=)
Det är våra härliga vänner från lilla Klågerup i Malmö. Träffades för ett x antal år sedan genom D:s jobb.
Efter några år med fest,fylla och pizza är vi nu småbarns-föräldrar som diskuterar bajs-form, nappar och somnar vid 23... =) (nej så illa är det inte men det är rätt härligt att se hur livet har förändrats på några år.
I fredags lagade D god mat och vi drack gott vin.
Lördagen gav vi oss ut på utflykt och skulle plocka svamp.. Men eftersom INGEN i hela vår så kallade vänskaps-krets ville avslöja vart svampen finns, grillade vi istället korv och hade det mysigt vid något som kallades "Toppstugan"



Toppstugan



Detta var den enda svamp vi hittade...dock inte så ätbar..



Jag gillar att gå barfota. Känner mig instängd i sockar på nåt sätt. Det negativa är väl då att jag har enormt fula tår! Ja jag lovar. Det är nog universums fulaste och sneaste tår... haha.. Det har dock visat sig under helgen att Mattias har en slags kärleks-fobi mot mina tår. Han skulle helst av allt bara vilja bryta dem och få dem att stå rakt som alla andras tår brukar göra. Så under helgen har jag fått hålla mig undan med min stor-tå för att inte Mattias skulle haffa den och bryta den.. ;=)


Familjen Afverfalk / Zetterlund vid Toppstugan



Efter vår picknik i skogen förberedde vi oss för våran enkla lilla Kräftskiva.









Kräftskivan var god dock inte så långvarig. Tror vi alla låg till sängs innan klockan slog midnatt. Men så är det.. småbarnsföräldrar =)
Nu har dom gett sig av hemåt men vi ser framemot nästa träff som vanligt =)
Trots snea tår, hål i vårt nya golv, trams och flams så gillar vi våra skåningar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0