270 kvm...hyra städerska? ja tack!

Har precis städat i källaren..kan inte fatta att det kan bli så förbannat smutsigt där nere. Vi är ju aldrig där nere liksom,eller ja i tvättstugan å pannrummet springer man ju tittsomtätt. Men asså...att HELA källarn skall bli smutsig kan jag inte förstå.
Kan lova att jag tömde MÖRKBRUNT städvatten 2 ggr.. äckligt. Men nu så skall det vara rent! Nu har jag bara 2 plan kvar...suck...Asså nu fungerar det ju när man ändå bara går hemma... Men tänk sen då..när jag börjar jobbar 80 % och D jobbar ju 100.. När skall man hinna med allt då? Antar att man verkligen prioriterar ledighet på helgerna då å inte vill hålla på med städning hela helgen. Man löser väl det och hittar kanske mer energi på kvällarna å får göra det då. Men just nu funderar man på hur tiden skall räcka till till allt?
Å just nu orkar jag inte städa mer - så hyra en städerska? ja tack!
Men troligtvis blir det inte så så jag får knega på...men det får bli en annan dag. Lusten att städa försvann..

Till hösten...japp då börjar man jobba. Å jag kan inte säg att jag inte längtar för det gör jag! Mitt största orosmoln för tillfället är att snuttran inte skall få plats på dagis bara.. Här finns bara ett dagis och på det är det massa barn, och tydligen inte många 6 åringar som försvinner till hösten. Tänkte jag skall ringa i mars-april å se hur utsikterna ser ut för våran del. Antar att dom ännu inte har kommit så långt i planeringen. Men man vill ju veta NU om man fått plats eller inte.. Det finns dagmammor också men eftersom snuttrans farmor är dagmamma tycker inte vi att det blir bra att ha snuttran hos sin farmor som då blir dagmamma....nej jag tycker farmor skall vara farmor som ger kakor i smyg och passar eller hämtar extra på eftermiddagarna.
Så vi håller tummarna för dagisplats. Det löser sig säkert.
Var på jobb igår å hälsa på, och ja man kan inte annat än säg att det skall bli jättekul att jobba i september!

Men det är flera månader kvar tills dess så tills dess skall vi bara njuta!! Njuta av denna underbara möjligheten att få kunna vara hemma med sin fina lilla tjej och se henne utvecklas varje dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0