Äntligen Fredag!

Veckorna rusar förbi! Redan fredag! Härligt! Det börjar suga i rödvinstarmen!
Idag så skall jag & snuttran in till stan för att prata med frissan som skall göra mitt hår på bröllopet. Det är Jennas lillasyster. Eftersom Jenna skall ha en bebis snart så skall lillsyrran vikariera för henne.
Sedan skall vi handla lite, fortsätta städa inför middagsbjudningen imorrn. Sen så skall vi till gammelmormor och gammelmorfar ikväll för att käka gott och träffa några kusiner.

Undrar vad som hänt med snuttrans nattsömn...eller ja sömn överhuvudtaget.. På dagarna kan hon nu endast sova i 1 eller 2 timmar sen vill hon inte sova mer. Förut sov hon ju kanske 1 eller 2 timmar på förmiddan och detsamma på eftermiddan. Men nää...nu skippar hon oftast förmiddagsluren och sover bara på eftermiddan. Sen är hon dödstrött vid 19 och somnar på en sekund när man lägger henne i sängen. Sen har hon fått en ful ovana att vakna vid 6 tiden.. Alldeles för tidigt i  min smak...
Till halv åtta iallafall tycker jag vi kan sova..
Men oftast ligger hon å smågnäller i sängen vid 6. Jag går dit, ger napp å nalle..Ibland somnar hon om och ibland inte. Får gå dit igen, tar med henne till sängen och har man tur så somnar hon om. Men oftast sätter hon igång att tjöta vid 7 tiden.
Verkar som hon inte kräver så mycket sömn som innan, men dom säger väl att barn kräver mer sömn ju äldre de blir? Eller?
Jaja..alla e väl olika. Hon sover sig ju igenom hela natten så det får man vara nöjd med tycker jag!
Bara hon lär sig krypa sen kommer hon nog bli superglad på dagarna då hon kan hänga efter mig när jag springer runt. Nu blir hon allt mer frustrerad över att inte kunna ta sig nånstans när jag håller på å grejjar å fejjar i huset.

Nu skall jag se om jag hittar nåt gott recept på cheesecake.. tänkte göra det imorrn men har faktiskt aldrig gjort det tidigare.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag märker också stor skillnad på Tures vilvanor! Ture har ju kunnat vila hur mycket som helst innan utan ha några problem att somna på kvällen. Vilar han för sent nu är det kört, i veckan vilade han 40 minuter efter 17-tiden.. Han var sedan vaken till 22.. Jag tror de är så stora nu så de kräver inte så mycket sömn.

Förstår att du vill sova till 7:30.. Ture har ju skämt bort mig med 8:30.. Man vänjer sig fort!!



Kramen

2010-02-07 @ 10:47:09
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0