Dagar man aldrig glömmer, men inte heller vill minnas.

Ibland händer vissa saker som får en att förstå att världen runt omkring en aldrig kommer bli densamma igen. Kan vara när man ser den man älskar för första gången och hjärtat slår volter - då minns man exakt vart och hur man befann sig. Man minns hur man inte kunde få kontroll på allt man kände inom sig -lycka!
Första kyssen - man glömmer aldrig känslan, pirret eller nervositeten.
Dagen då man fick veta att man väntande barn - minns exakt vart jag var och exakt vad klockan var och hur man kände sig inombords.
Dagen då hon kom - ja den där beryktade bubblan har man nu upplevt och man glömmer aldrig hur det kändes.
(konstigt i exakt samma stund som jag sitter å skriver hör jag Jihde på tv:n och säga nästan exakt samma sak som jag....weard....)
Men så finns det de där tillfällen som man kanske inte vill glömma, men inte heller minnas på nåt konstigt sätt. De där sakerna som får kalla kårar på ryggen, eller tårar falla på kinden. Dagen då min storebror ringde å sa att mamma har cancer - minns exakt känslan, tomheten, vädret, doften, att det var folk på parkeringen som tittade på mig när tårarna föll som stenar från min kind. Jag minns illamåendet och jag tror aldrig jag kommer glömma den dagen.
Och idag, för ett år sedan. Telefonsamtalet från D:s mamma när hon säger orden:Tobias är död...
Jag minns med ett vad jag gjorde, vilken låt jag just spelade, vad Molly gjorde och jag minns dagen, jag minns känslan, den där rusande känslan inombords då man liksom inte vet om man skall gråta eller inte, hjärtklappningen när man tänker på hans familj och vänner.
Nu skänker vi en tanke till dig Tobbe och din familj, och imorrn ska vi tända ett ljus hos dig. Jag, D & Molly.
Och jag är så säker på att om du fanns kvar hos oss så hade du säkert vart Mollys favorit.
Och du hade säkert lärt henne allt bus vi hört berättat om dig..

Kommentarer
Postat av: Frida

<3

2010-10-03 @ 14:58:47
URL: http://emmafridajohanna.blogg.se/
Postat av: mirrepirre

Ja ja ja! Jag vill! jag ringer dig!!! :)tack maggan

2010-10-06 @ 20:23:02
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fint skrivet.

Kram

2010-10-10 @ 09:31:18
URL: http://Annelicarlsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0