I soffan är man nu helst plötsligt en Bagge....

Idol har börjat, och ja jag måste väl ändå påstå att det är väldigt bra just nu. Jyrun är hård men rättvis, kanske lite elak ibland, blundar ibland när det är lite pinsamt och skrattar rakt ut åt någon som tror sig sjunga men inte kan.. Ja juryn har ju alltid rätt ändå! Ja vadå? Jag pratar inte om Laila, Andreas eller Anders utan om mig själv! Helt plötsligt sen i måndags så har jag blivit nån typ av jury och förvandlas till nån musikproducent och tror sig veta om dom sjunger bra eller inte.....haha..sitter där i soffan: "Nää men usch..." " haha..." " men GUUUUU va bra hon var!" Tror liksom att man kan allt om musik..... Ja från att ha lyssnat hårt på Spotify och allt så är man ju nästan inne i branschen iallafall......not...
Men musiköra? njaee..jag vet inte.. Undrar bara om det är så att hela Sverige sitter där i sofforna kl 20.00 på vardagarna och leker Bagge för en stund...Jo kanske..
Det är kanske det som är lite grejen, att man får sitta där och hylla eller dissa den personen som stått där i 24 timmar eller mer för att få sjunga en liten rad för juryn och antingen bli totalt sågad eller kanske att hela livet för en stund förändras...
Det är iallafall kul och högklassig underhållning och jag tror jag ända in i finalen kommer ta fram en liten bagge då och då...bara för att kunna spy lite galla åt dem som inte kan eller glädjas åt dom där grymma idolerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0