08:a tripp!

I fredags överraskade jag D med att dra till Stockholm.. ja inte bara jag utan han också skulle med förstås!
På en parkering i Göteborg dök jag upp som gubben i lådan - Surprise!
Han blev i chock... Fick in han i bilen iallafall å körde vidare... Han var i chock där ett bra tag men till slut kunde han slappna av och kanske förstå att jag faktiskt löst alla hans "jobb möten" under dagen som var inställda by me =)
Väl uppe i Sthlm hos bästa M & Fesk hade vi det supernajs.
Vi tjöta skit, fick se Marias plantor växa nåt sjukt mycke (måste vart den sköna västkust luften vi drog med oss), vi vandrade i stan, badade på Centralbadet, drack vin och hade det bara så där avslappnat som man KAN när man är utan trion.
Nu är bägaren laddad med lite ny energi och batterierna är laddade.
Skönt att komma iväg sådär på tu man hand.
Dock var hela bilen fullproppad med "liftare" på vägen hem.... ja som det kan bli ibland.
Maria skulle på arbets-intervju å fick lifta med oss ned, på vägen hem råkade vi precis passera våra vänner som också vart i Stockholm men fått fel på bilen så där mitt på motorvägen, så där i diket plockade vi upp dem!
Efter helgen konstaterar jag:
Storstad - kul utan barn, Mindre kul med allt folk.. kan få lite panik när det kryllar...
Tunnelbana - inte min grej.. det gungar...
Borta bra men hemma bäst - det är viktigt att få sticka iväg ibland å bara vara. Fast trots det så finns det inget finare än att komma hem igen till sina små trollungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0