Hör min egen röst?

Röjer av frukosten.
Stor-troll tar sin egen tallrik med ej uppäten gröt.
 
- Mamma...nu säjjer ja att nu blij de inge annat!! Ja tajj inge annan föjje maten! ÅÅKej!!!!
 
Sedan böjer hon sig ner, som om hon vore hur många meter som helst längre än Neah & Stella.
Tar sig på knäna å frågar om dom ska leka...
 
Hon är så fin, så ordentlig..
men varför hör jag hela tiden min egen röst från hennes läppar?
När blev jag helt plötsligt barnet å hon mamman?
 
Igår när vi var ute så säger hon:
 
- du Maggan. Kan du passa mina barn och pekar på småtrollisarna...
 
-eehh....???
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Haha! Samma här! Ture säger saker som: "Skärp dig mamma" och innan idag när vi dukade undan och jag bar ut ett lass med disk till köket "det var duktigt mamma." Sötisar!

2012-09-11 @ 21:08:19
URL: http://annelicarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0