Serveras inte middagen inom 3 sekunder - K.A.O.S

Inget är väl perfekt?
Eller?
 
Man kör hem från jobbet.
Släpper jobbet.
Tänkandes på hur snuttigullgull det ska bli att få se sina små. Hur myspyspyssisuss vi ska ha det nu.
Kommer till förskolan.
Kiddosarna är lugna & fina. Springer emot mig med sina små knubbiga armar som man bara vill äta upp. Vi kramas så där perfekt och alla är glada. Jackorna åker på, för nu vill alla hem!! Skorna på, och vi går gemensamt till bilen. Jag längst fram som en hönsmamma, - kom nu alla mina kycklingar...och dom kommer..
Väl hemma är dom så nöjda över att vara hemma så dom leker lugnt å fint medans jag småpular med middagen. Vi småpratar om dagen och om hur alla haft det.
- Maten är klar!
Alla sätter sig tills bords och vi äter fint och lugnt. Småpratar och alla äter upp sin mat.
Ett litet kvällsdopp på det och pyjamas på. Sedan ligger vi stilla i soffan och läser saga och alla kids somnar som små ljus...
 
COME AAAAAAAAAAAAN!!!
kom in i verkligheten nu..
 
Man kör hem från jobbet.
Släpper inte jobbet..utan funderar på alla språk och "skit" inom SAP världen..Hur fanken ska jag lära mig..Hjärnan kokar över...
Väl framme på förskolan... Småtroll bryter ihop. Trötta och säkert glada över att se mig, men deras känslor spolar över och det blir liksom bara: Skrik!
Tvingar på dem jackorna.. En jacka på... Hallå vart tog ni andra vägen?...Näjj inte leka nu...Inte köra dockvagnen nu..Vi ska hem säger man leende...Sticker åt varsitt håll...Skrikandes...Ta på dig jackan nu...Kom igen...Vill hem...Svettas...Krånglat på en jacka till medans en i personal tittar på...Ta på dig nu...Näj men stick inte nu..Skrik..Svett....Kom nu..Japp då lyfter vi...ÅÅÅÅhejjj...så där ja..Bärandes på två...Jackan har åkt ner trekvart för dom kränger å har sig...Håret är ivägen,fan skulle satt upp det ändå.....Kom nu...Väl inne i bilen...Svett...
Innanför dörren...pust...Gallskrik!!!! okej...vi fixar maten typ NU!!!
Skrik samtidigt som man kokar mat..
Matning...Tvillingar gapandes i duo...Småpratar gapandes till varann över bordet...
Badning...Gallskrik..Vill inte bada...Gallskrik...Trött...
Fixar välling då..
Nej men va f-n har du bajsat nu? Suck...Pyjamas på...Gnugg i ögat...
Godnatt mina små underbara änglar. Kryper ihop på sina kuddar...Svett och hjärnan är som smör.
I soffan ligger stortroll och smådregglar lite precis som sin mamma på kudden. Slänger mig på soffan...
Nej attans...måste röja bort maten också...
 
 
 
Vi är nya i detta nu. Trebarnsfamiljen som tränar rutiner på hur-det-är-att-jobba-och-komma-hem-och-fixa-det-man-ska-i-hemmet-också!
Snart kan vi detta också.
Behöver bara tid.
Det vi fokuserar mest på är:
Serveras inte middagen inom 3 sekunder - K.A.O.S

SS
 
Men ändå - välkommen fina trebarnsfamiljvardag! Kul att se dig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0